Tauler d'anuncis

dels veïns i amics de Belltall

No esteu identificat.

#1 08-6 11:51

Pep_Ferreret
Membre
Registrat: 05-3
Missatges: 29

II FESTA DE L'ALL DE BELLTALL

La segona Festa de l'all de Belltall serà EL DISSABTE 7 D'AGOST DEL 2010. ( i aparti d'ara sempre el PRIMER DISSABTE D' AGOST)

La Comissió organitzadora està formada per Pau Tous, Rosa Mª Tous, Jesús Fabregat i Pep Lloses.

El program inicial ( preliminar d'acTes serà). Conferència, Concurs de cuina amb "all de Belltall ", esmorzar popular, Exposició al Museu de material agricola . Carpa amb el procès de producció de l' all de Belltall ( posters , eines, videos).

Tots els que volgueu aportar material, idees o suggeriments ho podem fer en aquest tauler o també com sempre al mail de l'associació associacio@belltall.net.

Gràcies

Desconnectat

#2 22-7 21:13

Pep_Ferreret
Membre

Re: II FESTA DE L'ALL DE BELLTALL

Desconnectat

#3 10-8 09:42

Eva Miró
Membre
Registrat: 07-3
Missatges: 13

Xavier, Enhorabona!!!! un video i una musica fantàstica. Inmillorable record d'una gran festa.

Desconnectat

#4 12-8 07:51

Pep_Ferreret
Membre

Notícia apareguda al Diari Segre i a Radio Montblanc sobre la II FESTA DE L'ALL

http://www.segre.com/arxiu-detall-de-la … /belltall/

http://www.radiomontblanc.cat/node/4903

Desconnectat

#5 14-8 14:57

santiago berenguer torres
Membre
Registrat: 09-3
Missatges: 101

El VIDEO de La Festa de l'All de Belltall és preciós. Et vull expressar, XAVIER, les gràcies, i el mateix sentiment de Enhorabona!! que t'ha anticipat l'EVA, i que, n'estic ben segur, és el mateix que sentiran tots, pel montatge tan adient i extraordinari, amb el que, un cop més, ens has obsequiat i deleitat a tots. Ara sí que tinc ràbia de no haver-hi pogut assistir. I, cuantísima gent hi havia!! i, què ben preparat i organitzat va estar tot!! L'any que ve, no m'ho deixo passar. "BELLTALL, un poble que progressa cada dia més". Em dóna molta alegria el poder-ho contemplar a través d'aquestes imatges i una música tan alegre i deseixida.

Última edició per santiago berenguer torres (15-8 10:00)

Desconnectat

#6 14-8 17:55

Membre

No havia vist el 2n. video de "L'ALL DE BELLTALL, UNA MICA D'HISTÒRIA". Valgui el mateix que he comentat abans pels autors d'aquest trevall tan ben fet. Ai! els alls, amb el treball que donen i lo mal pagats que estan!, sempre ho havia sentit dir, i fins a tal punt, que molta gent preferien de vegades llançar-los pel terraplè, i nosaltres els hi calavem foc amb la pudorada que feien, pero i "lo bons que són", encara que només els de BELLTALL, perquè els que vénen d'altres regions d'Espanya o no sé d'on, no valen per res. "Piquen com a dimonis" i casi que ni es poden menjar crus. Els falta la suavitat i la dolçor del nostre "All de Belltall". Recordo que quan era petit, i ben segur que ho recordaran els d'edats properes a la meva, Françisco de Cal Parranxet, Gil de Ca l'Arsis, Albert de Cal LLorenç, Isidre de Ca l'Esquerrer, -molts records si em llegiu!- passava pel poble un frare franciscà, "sec com un ascla", pels que cerqueu  expressions belltallenques, i amb una barba llarga i canosa, només el frares, i no els monjos que són de convent, anaven de poble en poble a recollir el que la gent bonament els podien donar, i tenia el costum de posarse un gra d'all sencer sota la llengua que el mantenia i xuclava durant tot el temps que durava la seva col.lecta. Ell ens deia que era el millor per a mantenir-se sa i nosaltres se li en rèiem.

Última edició per santiago berenguer torres (18-8 16:50)

Desconnectat

#7 15-8 11:48

Isidre.descCa l'Esquerrer
Membre
Registrat: 06-3
Missatges: 12

No vaig poder assistir a la 2a festa de l'all de Belltall ni a la presentació de l'exposició de fotografies de Joan Miró Farnés, hi ho lamento. Gràcies a tots els que feu possible aquests actes i a la seu record a través de documentació audiovisual. Algú em pot dir les dates que romandrà oberta l'exposició i els horaris de visita.
Santiago: Recordo el frare caputxí (bé el referent al gra d'all, no). Si que recordo que com a bon escolanet junt amb d'altres l'acompanyàvem fins a La Sala per poder seguir amb la seva recollida de blat.

Desconnectat

#8 15-8 16:28

Membre

T'agraeixo, Isidre, pel teu testimoniatge i afegit que fas al fet narrat del frare françiscà, segons tu, caputxí, que va estar passant uns quans anys pel poble, és veritat que recollint blat de casa en casa per la seva comunitat, i un bon pes que duia el pobre. I es que Belltall sempre va ser un lloc de pass de tota mena de gent: caravanes de gitanos, drapaires, esmolets, soldadors de pots i olles, captaires a qui nosaltres anomenavem "pobres" -com d'un que li deiem o es feie dir "el Massià"- etc. Pero em recordo com si fos ara que aquell frare sempre anava amb un all sota la llengua.

I ara, cambiant una mica el tema. Als anglesos no els agraden els alls, ni crus ni cuits, i molt menys, les olives, que avorreixen i escupirien com a cosa dolenta i repugnanta. Mai he comprés el per qué; amb lo bones que són.

Però una vegada, un escocès, em va donar una fórmula magistral per preparar una potinga que podria derivar ben bé en: als primers símptomes de refredat,  prengui's un ANFRETALL !!

Els ingredients:

- El Suc d'una Llimona (Anticèptic i Vitamina C)
                                           - 2 Cullerades de Mel  (Expectorant i Antitussígena)
                                           - 1 o 2 Grans d'All  (Bactericida pels seus compostos rics en sofre)
                                           - Aigua calenta fins a completar la mesura d'un got de vi

P.S.:  Es recomana prendre-s'ho d'un glop!   .  .  .  .  .  .     PROST!! .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .   UFF!!

Última edició per santiago berenguer torres (18-8 16:57)

Desconnectat

#9 16-8 06:52

Pep_Ferreret
Membre

us adjuntem l'adreça del Youtube on podeu trobar el video que es va projectar durant la conferència de la II Festa de l'all de Belltall

http://www.youtube.com/watch?v=rfSwhLj9l1k

Aqui teniu també la recepta per la grip que ens va donar el Rossend Renyé  durant la conferència de la II Festa de l'all.

RECEPTA PER LA GRIP

S'agafa una liquadora i s'hi posa una poma, 4 o 5 pastanagues i dos dents d'all de Belltall.Es liqua tot i es prenen tres vasos diaris.

Desconnectat

#10 30-8 07:48

Pep_Ferreret
Membre

Article al EL PUNT. l'all de Belltall reviscola

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ … scola.html

Desconnectat

Peu del fòrum